jueves, agosto 24, 2006

AS GUERRAS ASIMETRICAS


A berdá ye que somos en un inte d’a istoria d’o más intresán. Somos en plena guerra, anque muita chen piense que no más bi ha guerra en Iraq, Palestina u Africa. Ye una guerra no declarada, a ran mundial y que se chuga más en o campo sicolochico más que en o militar. O conflito de Israel contra hezbollah ye una preba sobreclara. Si paramos cuenta en as zifras melitars beyeremos que Israel ha ganau, ye dizir, en terminos clasicos ha matau más “enemigos” que baxas propias. Pero hezbollah ha surtiu refirmau, internamén y mesmo internazionalmén. Asinas que en o campo sicolochico hezbollah ye ganador. No importa que aiga perdiu a muitismos soldaus que yeran perfeutamén entrenaus y que no recupere a suya capazidá militar en un par de añadas.

Fa poco que, en teoriya, se crebó un rete que pensaba atentar contra abions que surtían dende Anglaterra. O caos creyau de resultas de ixa informazión ye enorme. Puestar que aigan fallau en o campo melitar, pero han ganau sicolochicamén. Agora la chen que buela ye con medrana y beyendo terroristas en chen que, simplemén, parixe musulmana. Cosa que ye redicula, una persona que baiga á atentar tratará de bestir y parixer lo más estándar y ozidental posible.

Isto ye una guerra asimetrica que, en primeras, son ganando los extremistas musulmans. Y seguirán ganado mientras ozidén siga tan procupau por salbar dica la zaguera bida d’os suyos abitadors, (cosa que ye imposible) y no le importe que mueran atras chens en guerras que parixen estar muito luen.

De todas trazas os abions son cosas de críos. Cuan os extremistas paren cuenta d’as posibilidaz que oferta secuestrar un súper petrolero (u cualsiquier atra nabe gran) y fer-lo esplotar en una gran ziudá, allora ozidén “descubrirá” os suyos talons d’Aquiles, o petroleo y a parti d’o león d’o comerzio mundial (que se fa por mar).

miércoles, agosto 23, 2006

¿Sequía?


A veces utilizamos palabras y expresiones de forma incorrecta sin darnos cuenta, no suele ser grave, en toda comunicación humana aparecen errores e interferencias que, si no varían la idea central de lo que quiere decirse, no suelen ser percibidos o, en el mejor de los casos, son obviados. El problema surge cuando empleamos los términos equivocados sin darnos cuenta y perpetuamos así una visión falsa y bastarda de la realidad.
Una de estas palabras es la “pertinaz sequía”. Todos los veranos hablamos de ella, pero si nos atenemos a la definición del diccionario de la Real Academia encontramos que la sequía es: “Tiempo seco de larga duración.” Es decir, lo más normal del mundo en la península ibérica, donde el clima mediterráneo es predominante y se caracteriza precisamente por los veranos largos, secos y calurosos.
Así que ahora la palabra la aplicamos cuando hay restricciones de agua, ora en el campo, ora en las ciudades. Con lo cual estamos pervirtiendo la realidad. Si hay carencias de agua y las reservas de los pantanos están bajas quizá haya que pensar al revés, no es que haya poca agua, es que hay demasiada gente y se están sobre explotando unos recursos más que limitados en un clima como el mediterráneo. ¿Hay sequía o hay un incremento de población más que considerable durante el verano en las zonas de costa? ¿Por qué hace 20 años barcos podían hacer aguada en puertos donde ahora se dice que no tienen reservas? ¿Hay sequía o hay demasiados campos de golf? ¿Hay sequía o se está intentando sobre explotar el agro a base de regar la máxima extensión posible? Puede que si se pregunta a los beduinos ellos no consideren que haya sequía en el desierto del Sahara. Ahora bien, pongamos unos cuantos campos de golf, unas cuantas urbanizaciones con piscinas individuales y unos cuantos campos de regadío y probablemente entonces se empiece a decir que la“sequía” ha aparecido en el desierto.